Konferencja City Interactive
Dodane przez Moras dnia July 21 2010 16:28:53

17 maja 2010 roku miejsce mia?a konferencja City Interactive, na której równie? i my byli?my. Spotkanie odby?o si? w Sheraton Warsaw Hotel o godzinie 1500 i dotyczy?o przede wszystkim ostatnio bardzo popularnej gry – Sniper: Ghost Warrior. Oprócz tego omówione równie? zosta?y, takie gry, jak Art Of Murder: FBI Top Secret na Nintendo DS oraz Combat Wings dedykowany konsoli Nintendo Wii.
W g?ównej mierze imprez? prowadzi? sam prezes City Interactive – Marek Tymi?ski. Co jaki? czas wspierali go twórcy gry, którzy omawiali swoje produkty.

Po zaj?ciu swoich miejsc otrzymali?my od jednego z pracowników firmy list? obecno?ci, na któr? musieli?my si? wpisa?. Nast?pnie wr?czono nam specjalne formularze, dzi?ki którym otrzymamy przed premier? swoje kopie gry Sniper. Do wyboru mi?li?my, czy chcemy wersj? na PC, czy Xboxa 360. Oprócz tego w teczce znajdowa?a si? p?yta z materia?ami po?wi?conymi prezentowanym grom.
Po rozpocz?ciu konferencji, przedstawieniu si? pracowników City Interactive i ogólnym wst?pie, przyst?piono do prezentacji gier.


Na pierwszy ogie? wysuni?to Sniper: Ghost Warrior, czyli g?ówny temat ca?ego zamieszania. Wpierw uruchomiony zosta? trailer, który zainteresowani gr? ju? od dawna znaj?. Nast?pnie jeden z twórców gry gra? na bie??co w wybrane fragmenty, a drugi wszystko komentowa?.

Prezentowane by?y cztery poziomy. Pierwszy z nich polega? na cichym przedostaniu si? przez obóz wroga i eliminacji ?o?nierzy przy pomocy spottera. Akcja drugiego rozgrywa?a si? w nocy i polega?a na tym samym, co wcze?niejsza misja. Trzeci poziom pokazywa? akcj? grupy uderzeniowej, o czym za chwil?. Ostatni przedstawia? ci??k? przepraw? pontonem przez rzek? oraz szybk? walk? z wrogiem.
Gra stworzona jest na podrasowany silniku graficznym Chrome, którego autorem jest Techland, dlatego grafika w grze wygl?da naprawd? ?adnie. Otoczenie posiada wiele detali i momentami potrafi zachwyci?. Na konferencji Tymi?ski przywo?a? równie? jedn? z wypowiedzi forumowiczów, który porówna? Snipera z Crysisem. Trudno si? tutaj nie zgodzi?. Przede wszystkim moja uwag? przyci?gn?? deszcz, który w perfekcyjny sposób rozpryskiwa? si? o ka?d? powierzchni?.

Akcja gry przede wszystkim b?dzie rozgrywa? si? d?ungli. Jednak zwiedzimy równie? miejscowe wioski oraz ogromn? platform? wiertnicz?. Misje b?d? liniowe, jednak jeden z twórców gry zapewnia?, ?e b?d? ma?e odst?pstwa od tej regu?y i, ?e przez ca?y czas nie b?dziemy prowadzeni po sznurku. Ca?y w?tek fabularny przej?? b?dzie mo?na w 10 godzin. Moim zdaniem jest to odpowiedni czas, jak na tego typu gr?.
Przez wi?kszo?? czasu b?dzie sterowa? tytu?owym snajperem, jednak producenci gry przygotowali dla nas kilka niespodzianek. Pierwsza z nich to fakt, ?e w pewnych fragmentach gry b?dziemy sterowa? cz?onkiem grupy uderzeniowej. Styl gry zmienia si? tutaj ca?kowicie i zamiast si? skrada? i cicho eliminowa? wrogów, ruszymy do bezpo?redniego starcia. Rozgrywka wtedy niewiele odbiega od tej, jaka znamy z wi?kszo?ci FPSów. Dodatkow? ciekawostk? maj? by? misj?, w których wcielamy si? w posta? spotter. Czyli go?cia, który ustala pozycje wroga oraz oznacza cele, dzi?ki czemu snajper ma u?atwion? robot?.

W grze znajdzie si? równie? tryb dla wielu graczy. Z trybów gry, wiadomo, ?e b?d? walki ka?dy na ka?dego, dru?ynowy deatmatch plus jeszcze co?. Arsena?em jakim b?dziemy dysponowa? b?dzie jedynie karabin snajperski. Marek Tymi?ski wyt?umaczy? ten fakt, tak, ?e nie chc? konkurowa? z obecnym mistrzem multiplayerowych FPSów, czyli Battlefield: Bad Company 2 i chc? si? jedynie skupi? na widowiskowych walkach snajperskich. Mapy s? okre?lane s? mianem „ma?ych i ?rednich”. Gracz do dyspozycji b?dzie mia? radar – kompas, który nie zaznacza nam bezpo?rednio po?o?enia przeciwnika, a jedynie wskazuje kierunek w którym si? znajduje.
Teraz troch? liczb. Przygotowane jest sze?? dedykowanych poziomów do multiplayera, b?d? trzy tryby, maksymalnie dwunastu graczy. Gra na Xboxa 360 kosztowa? b?dzie 40 dolców, natomiast na PC 30$.
Prezes City Interactive nie chcia? zdradzi? szczegó?ów, co do DLC. Powiedzia? jedynie, ?e mechanika gry zezwala na ich dodanie.
Premiera planowana jest na czerwiec 2010 roku.


Drugim z prezentowanych tytu?ów by? Art Of Murder: FBI Top Secret na Nintendo DS. Jest to po??czenie typowej przygodówki, masy mini gier, czy ostatnio bardzo popularnego hidden object. Autorzy zapewniaj?, ?e jest to „mega produkcja” i traktuj? j? bardzo serio.
Fabu?a gry skupia si? na agentce FBI Nicole Bonnet, która ?ciga niesamowicie gro?nego seryjnego morderc?. Ten na swojej drodze pozostawia mas? zagadek, które b?dziemy musieli rozwi?za? podczas rozgrywki.

Tytu? ten b?dzie wykorzystywa? wszystkie udogodnienia, jakie zapewnia nam konsola. B?dziemy wi?c mogli korzysta? z mikrofonu, bada? odciski palców za pomoc? dotykowego ekranu, natomiast kamerka b?dzie rejestrowa?a nasze ruchy oraz twarz. W grze dost?pnych b?dzie 60 renderowanych lokacji, masa mini gierek i kilka poziomów przeznaczonych dla hidden object.
Premiera Art. Of Murder: FBI Top Secret b?dzie mia?a miejsce ju? w maju tego roku, czyli za dos?ownie kilka dni.


Ostatnim tytu?em omawianym w konferencji by? Cmbat Wings Great: Battles of World War II na Nintendo Wii. Jest to arcade’ówka w której sterujemy najró?norodniejszymi samolotami podczas najwa?niejszych bitew lotniczych II Wojny ?wiatowej.
City Interactive podczas prezentacji tej gry chwali?o przede wszystkim grafik?, mówi?c, ?e jest to najlepiej wygl?daj?ca gra tego typu na konsole Nintendo Wii, jak i równie? jedna z lepiej prezentuj?cych gier ogólnie na ta konsol?. Tutaj trzeba im przyzna? troch? racji, poniewa? Combat Wings wygl?da naprawd? dobrze. Gra jednak momentami lekko si? przycina?a psuj?c troch? ca?y odbiór. Miejmy nadziej?, ?e to zostanie poprawione do premiery, ale jak nawet sami twórcy mówili, to jeszcze nie by? w pe?ni gotowy produkt.
G?ówny watek fabularny b?dzie si? sk?ada? z 30 g?ównych misji, a terenem naszych dzia?a? b?d? cztery najwi?ksze teatry wojenne, czyli Anglia, Afryka, Pacyfik oraz Rosja.
W grze dost?pny b?dzie tryb dla wielu graczy, jednak nie b?dzie on online, tylko na jednej konsoli. Udzia? w podniebnych bitwach b?d? mogli bra? maksymalnie czterej gracze. B?dzie, a? kilka trybów gry. Chocia?by najzwyklejszy w ?wiecie deatmatch. Znajdzie si? równie? miejsce na dru?ynowe potyczki, b?d? wy?cigi oraz konkurencje czasowe, polegaj?ce na jak najszybszym zniszczeniu danych celów, b?d? rozrzuceniu ulotek propagandowych.

Combat Wings: Great Battles of World War II jest jeszcze w fazie produkcji, dlatego nie podano ostatecznej daty premiery. Mysl? jednak, ?e nied?ugo j? poznamy.


Ostatnim elementem konferencji by?o przedstawienie przez Marka Tymi?skiego paru liczb dotycz?cych zarobków City interactive. Przedstawiono równie? wstepne plany dotycz?ce firmy. Mogli?my si? dowiedzie?, ?e na przysz?y rok planowana jest gra Combat Wings dedykowana PeCetom oraz Xboxowi 360. Oprócz tego mo?emy si? spodziewa? jakiego? FPS na Xboxa 360 i PS3 (!) i jakiej? przygodówki. Prezes firmy podsumowa? ten rok, mówi?c, ?e jest bardzo dobrze. Cty Interactive zarobi?o krocie i ma zamiar dalej si? rozwija?. ?wiadczy chocia?by o tym fakt, ?e stworzyli pierwsz? gr? na Xboxa 360, jak i równie?, ?e bior? w obroty PlayStaton 3. Dla mnie bomba i licz?, ?e City Interactive namiesza jeszcze w bran?y i to porz?dnie. Pozostaje nam jedynie czeka? na zbli?aj?ce si? premiery omówionych wcze?niej tytu?ów, jak i równie? na gry, które jeszcze nie zosta?y zapowiedziane.